poniedziałek, 19 marca 2012

Lepiej kupić czy stworzyć od podstaw serwis internetowy?

Takie pytanie zadaje sobie coraz więcej ludzi chcących dokonać inwestycji w swój pierwszy e-biznes. Postaram się opisać różnice pomiędzy kupnem serwisu, a jego stworzeniem. Znajdziecie tutaj informacje o tym na co zwracać uwagę, gdzie szukać pomocy, wykonawców, jak promować stronę w sieci oraz niezbędne wskazówki dotyczące domeny i hostingu.

W tych czasach każdy ma szansę zaistnieć w internecie, jest to o tyle łatwe dzięki takim systemom jak WordPress, Joomla czy Drupal umożliwiając nam łatwą edycję treści znajdujących się na naszej witrynie. Jednak za podstawę wejścia na e-rynek jest pomysł – ten element odzwierciedla poniesiony koszt realizacji. Składa się na to zarówno ilość funkcji, grafika jak i poziom trudności wdrożenia.
Kiedy decydujemy się na zakup serwisu warto wiedzieć, że tak naprawdę prawdziwy dochód przynoszą portale które kosztują 50.000+ zł. Decydując się na kupno strony za 1.000+ zł warto się zastanowić czy przypadkiem nie zaoszczędzimy pieniędzy kiedy skorzystamy z promocji domen+hostingu i sami podejmiemy się instalacji lub wynajmiemy kogoś kto zrobi to za nas. Kolejnym argumentem przemawiającym za tym żeby samemu podjąć się przygody z CMSem i narzędziami internetowymi jest to że nie mamy doświadczenia w prowadzeniu takowej strony. Kiedy zaczynamy tworzyć coś od zera to uczymy się kolejno wszystkich reguł panujących w sieci odnośnie pozycjonowania, dodawania stron do wyszukiwarek, zarządzania witryną i systemami dającymi nam szansę zarobku.
Domeny i hosting
Zaraz po pomyśle kolejnym ważnym czynnikiem naszego serwisu jest domena i hosting. Musimy zadecydować sami w jaki sposób będzie kojarzona nasza marka. Warto wiedzieć że nazwa nie musi opisywać koniecznie tego co oferuje serwis, ponieważ od tego są opisy i tagi strony. Ludzie którzy wymyślają nazwy często korzystają z translatora. Przykładowo Prestiż po hiszpańsku to PRESTIGIO – ciekawe, krótkie wpadające w głowę. Zaś nazwa bloga na którym się znajdujecie to połączenie słów blog i grafika złączone w taki sposób by dawało wydźwięk BIOGRAFII, efekt: BloGraficzny.
Nie warto wydawać mnóstwa pieniędzy tylko dlatego że ktoś kto sprzedaje serwis ma ciekawą domenę. Wiedzieć powinien każdy że koszt rejestracji domeny wynosi ok. 12 zł za rok, a przedłużenie to 123 zł, więc nie skorzystamy z promocji przy kupnie serwisu na Allegro.
W tych czasach za gigantów usług z zakresu domen i hostingu na polskim rynku uważa się Nazwa.pl i Home.pl i to właśnie te firmy warto brać pod uwagę podczas tworzenia serwisu. Wszystko dlatego że mają ciekawe promocje na pakiety hostingu+domeny dzięki czemu zaoszczędzamy pieniądze i mamy bezawaryjne serwery z supportem. Jedyny minus to opłata za 6/12 miesięcy z góry.
Gdzie szukać pomocy
CMS
W przypadku systemów zarządzania treścią w celu uzyskania pomocy trzeba udać się na polskie strony supportu:
GRAFIKA I KODOWANIE
Jeśli szukamy wykonawcy najlepiej skorzystać z usług Zlecenia.Przez.Net będziecie mieli możliwość wyboru wykonawcy na podstawie portfolio i wyznaczonych kosztów realizacji. Pamiętajcie by zawsze spisywać umowę dotyczącą:
- zakresu pracy,
- jakości pracy,
- terminów i kar za ich przekroczenie,
Biorąc pod uwagę to że nie mamy doświadczenia, albo nie wiemy czego chcemy warto skorzystać z serwisu ThemeForest gdzie można wyodrębnić templatki pomiędzy WordPressa, Joomle i Drupala dzięki czemu poznamy zakres możliwości danych CMSów.
Promocja w sieci
Nieodłącznym elementem posiadania serwisu jest jego promocja. Kiedy decydujemy się na stworzenie czegoś co przyniesie nam w przyszłości zysk wypadałoby patrzeć na promocję jak na inwestycje. Mimo poniesionych kosztów, nakładu pracy i ciągłego monitoringu z czasem nasza strona będzie dostarczać nam większy lub mniejszy dochód.
Najlepiej jest zacząć od SEO katalogów, wymiany linków, dzielenia się swoją stroną na forach (nie mylić ze spamem) oraz listami mailingowymi. W przypadku mailingów i ich skuteczności odsyłam do artykułu Pawła Mąki pt. Skuteczność mailingów z Allegro. Pamiętajcie że ważne jest, aby dobrze dobierać pluginy do CMSów, dzięki tym dodatkom można zadbać nie tylko o funkcjonalność strony, ale także o pozycję w wyszukiwarkach Google.
Kiedy wasz serwis zaczyna nabierać kształtów i ma już treści przydatne lub niezbędne dla użytkowników internetu wypadałoby zainwestować w płatne reklamy takie jak:
Facebook – trafia do określonej grupy odbiorców,
AdWords – drogi, ale za to skuteczny pozycjoner w wyszukiwarkach,
Programy Afiliacyjne – również do tanich nie należą, ale są niezwykle skuteczną formą reklamy po którą sięgają największe korporacje,
Kiedy tworzymy grupę na Facebooku i chcemy wypromować ją razem ze stroną skuteczną mieszanką okazuje się konkurs + reklama na FB/AdWords. W treści napiszcie krótko „Serwis XYZ ma do rozdania koszulki/kubki/pluszaki/samochody wystarczy odpowiedzieć na proste pytanie(…)” a ludzie pojawią się znikąd!
Krótko o zarabianiu
Najbardziej popularną formą zarobką są:
AdSense
Programy Afiliacyjny
Pamiętajcie o tym aby mieć licznik odwiedzin. Aktualnie najbardziej popularny jest kolejny produkt Google –Analytics. Taki licznik potrzebny jest po to, aby mieć możliwość wzięcia udziału w różnych programach afiliacyjnych. Podczas rejestracji musimy wpisać nasz wykaz „uu” (uniq user) – czyli unikatowe odwiedziny 1 user = 1 ip.
Jeśli decydujecie się na zakup
Plusy:
- Gotowe wypozycjonowanie,
- Określona ilość czytelników/użytkowników,
- Gotowa grafika, kodowanie i wdrożenie,
- Gotowe treści znajdujące się na stronie,
Minusy:
- Brak znajomości marketingu i systemów,
- Narzucona firma dostarczająca usługi z zakresu domeny i hostingu,
- Dodatkowe koszta w razie chęci przeniesienia serwisu do innej firmy hostingowej,
- Nie można korzystać z promocji dot. domen i hostingów,
- Papierkowa robota dotycząca przeniesienia praw do strony,
- Uzupełnianie strony plikami i treściami,

5 komentarzy:

  1. Serwis ogłoszeń drobnych Radom Lokalne. Ogłoszenia pochodzą głównie z miasta Radom. Serwis umożliwia bezpłatne dodawanie własnych ogłoszeń w kilku kategoriach tematycznych między innymi: oferty pracy z Radomia, mieszkania Radom, ogłoszenia towarzyskie Radom i w wielu innych oraz wpisaniu się do katalog firm Radom. Zapraszamy na Darmowe ogłoszenia Radom !

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka decyzja powinna być mocno przemyślana i na pewno nie pochopna. Dlatego warto zapoznać się z https://www.cashbill.pl/blog/e-commerce/darmowe-skrypty-e-commerce i zdecydować jaki skrypt wybierzemy przed otwarciem sklepu internetowego. taki wybór może mieć wpływ na przyszłość i funkcjonowanie sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tutaj tak naprawę zależy wiele od nas i myślę iż zarówno pierwsza jak i druga opcja ma swoje wady i zalety. W momencie gdy chcemy mieć własny sklep internetowy to moim zdaniem bardzo ważne jest samo wdrożenie płatności internetowych https://cinkciarz.pl/platnosci które są jedną z najważniejszych kwestii w całym e-commerce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli tworzymy sklep internetowy to moim zdaniem jest go lepiej zrobić całkowicie od podstaw. Na pewno jedną z kwestii jest ustawienie dostarczania naszych towarów. U mnie w sklepie korzystam codziennie z usług kurierskich https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/ups i myślę, że właśnie ten wybór jest zdecydowanie najlepszy.

    OdpowiedzUsuń