Podstawowym problemem grafików i programistów jest to, że nie wiedzą gdzie znaleźć klientów. Szukanie projektów do wykonania na forach internetowych jest błędem, nie tędy droga. Postaram się przedstawić najbardziej popularne i sprawdzone metody znajdowania zleceniodawców.
Jest kilka sposób na znalezienie klienta. Niektóre wymagają odwagi, większość po prostu zaangażowania się i wysiłku. Pierwszym przykładem są strony branżowe.
Najwygodniejszym i najłatwiejszym sposobem na znalezienie zlecenia jest korzystanie z usług witryn www które dają nam możliwość licytacji projektu lub po prostu ogłoszenia się.
www.Zlecenia.Przez.Net – pionier w tej dziedzinie, system podobny do Allegro – licytujesz – wystawiasz komentarz – otrzymujesz komentarz. Warto dodać że często ludzie zlecający próbują zatrudnić kilku grafików i wybrać sobie najlepszą pracę – nie gódźcie się na to. Jedynym sposobem weryfikacji jest wybranie Was jako projektantów i zapłacenie zaliczki.
www.Forum.WebHelp.pl – Forum… nie tylko WebHelp, ale także inne fora tego typu posiadające Targi Pracy. Jedyną opcją zabezpieczenia jest zaliczka i umowa o dzieło.
www.DeviantArt.com – Zrobiliście ciekawy projekt, który nie sprzedał się lub po prostu nie był na sprzedaż? Wystawcie go do oceny, oraz dopiszcie że jest do kupienia. Warto dodać adnotacje w dwóch językach – polskim i angielskim.
www.GoldenLine.pl – Serwis społecznościowy osób pracujących i szukających pracy. Zapisując się do grup graficznych znajdujecie klientów poprzez czytanie zamieszczanych tematów. Osobiście nie używam tego serwisu do szukania klientów, ale czytam i wychodzi na to że faktycznie działa jako dobre miejsce na zdobycie zlecenia. Przestrzegam przed zamieszczaniem prac, sam tylko czytam ale widziałem jak „wielcy projektanci” nie zostawiają suchej nitki oceniając czyjeś prace.
Oferia.pl - Przed korzystaniem z serwisu warto zapoznać się z artykułem: "Oferia.pl nie dla wszystkich Freelancerów!"
Projektuje i oferuje
Tutaj są dwie metody pracy.
1. Szukamy dobrze prosperującą firmę z niezbyt ładną stroną www. Robimy redesign strony internetowej i przygotowujemy ofertę. Kolejnym krokiem jest wysłanie propozycji zakupu za pewną kwotę. Jeśli jednak projekt nie sprzeda się – wyrzucamy logotyp i ładujemy na DeviantArt.
2. Robimy profesjonalną ofertę w pdfie z dołączonym portfolio albo linkiem do niego i rozsyłamy różnym firmom drogą mailową. Warto wspomnieć, o tym aby wysyłać indywidualne oferty – tak by była wymieniona każda firma z nazwy. Potencjalni klienci czują się wtedy wyróżnieni – czyli szczęśliwsi – czyli mniej potencjalni, a bardziej klienci.
Chodzę i pytam
Często można los wziąć w swoje ręce. Założyć kurtkę wziąć teczkę i przejść się po sklepach, firmach, galeriach i popytać o możliwość stworzenia reklamy, witryny internetowej, ulotek, plakatów itd… Ta opcja jest dla odważnych i pewnych siebie grafików.

Ja próbowałem już chyba wszystkim z wyżej wymienionych i mimo widniejących tutaj opinii najlepsze wspomnienia mam z projektów w ramach oferii w branży remontowej http://oferia.pl/zlecenia/budowa-remont . Przede wszystkim dlatego, że jest stosunkowo dużo zleceń w stosunku do zleceniobiorców, a przynajmniej w moim województwie jakoś to idzie.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem bardzo dużo również zależy od tego jak wygląda nasza firma i jak chcemy poszukiwać naszych przyszłych klientów. Ja jestem zdania, że świetnie sprawdza się na pewno reklama w social mediach. Idealnie to zostało opisane w https://kaizen.info.pl/aktualnosci/aktualnosci-z-rynku/271-3-formy-skutecznej-promocji-w-social-mediach i jestem przekonany, że warto korzystać jest z takich rozwiązań.
OdpowiedzUsuńZ pewnością bardzo fajnym rozwiązaniem jest również skorzystanie z gotowych rozwiązań jakimi są powiadomienia push. Jak dla mnie po przeczytaniu https://push-ad.com/blog/zbieraj-leady-korzystajac-z-powiadomien-web-push/ wiem już, że właśnie to będzie moje główne źródło zbierania leadów.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńTo prawda takie rzeczy są bardzo ważne, ale ja również jestem zdania, że dobrze wiedzieć jak stworzyć wydarzenie branżowe. Bardzo fajnie o tym napisano w https://www.pkwsa.pl/jak-stworzyc-wydarzenie-branzowe/ i jak najbardziej zachęcam każdego do zapoznania się z tym wpisem.
OdpowiedzUsuńObecność w mediach społecznościowych stała się jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej wielu firm. Warto zastanowić się, jakie platformy będą najbardziej odpowiednie do komunikacji z klientami i budowania wizerunku. Na stronach takich jak https://haiku.com.pl/ można znaleźć informacje na temat obsługi mediów społecznościowych i strategii content marketingu. Wybór odpowiedniego podejścia zależy od specyfiki działalności i grupy docelowej. Dobrze zaplanowane działania w social media mogą przyczynić się do zwiększenia zaangażowania odbiorców.
OdpowiedzUsuń